tips

Tipy na výlety - Volary

Inspirujte se tipy na výlety v této samosprávě nebo se podívejte na výlety v jiném městě či obci.

Muzeum Volary
Tip samosprávy
Volarské muzeum sídlí ve volarském roubeném domě v ulici Česká 71. Nachází se zde stálá expozice pochodu smrti, město ve fotografiích, solná Zlatá stezka nebo Křížová cesta. Každoročně muzeum nabízí i sezóní výstavu. Pro sezónu 2020 to je expozice Železnice a Z farních depozitářů. Na nádvoří muzea můžete vidět pekařskou pec ve které se peče pravidelně chleba, housky, česnekové placky nebo volarské koláče. Přes sezónu se zde pořádají různé akce např.: Muzejní noc, loutkové pohádky pro děti nebo přednášky..... Muzeum je otevřené út-ne od 10:00 do 17:00 hodin. Tel. číslo: 388 333 259
Muzeum Volary
Volarské menhiry
Tip samosprávy
Volarské menhiry stojí na pahorku U dvou líp nad Starým městem od roku 2007, jedná se o kruh tvořený z 11 kamenů. Trasa od železniční stanice= ulice Tolarova → ulice Budějovická → ulice Česká (kolem hračkářství do leva) kolem muzea → podél restaurace u Potůčku → ulicí Česká nahoru
Volarské menhiry
Křížová cesta
Tip samosprávy
Křížová cesta ve Volarech vede na úbočí vrchu Kamenáč (899 m n. m.) a tvoří ji 14 zastavení. Z centra města vede ke křížové cestě na Kamenáči dvě aleje. Jedna vychází od kapličky u pivovaru, druhá vede pod hřbitovem.
Volary
Město - Turistika.cz
Volary leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Prachatice a nedaleko hranice s Německem. Město se rozkládá na okraji národního parku Šumava v chráněné krajinné oblasti Šumava. Město je…
Volary
Soumarské rašeliniště
Rašeliniště - Turistika.cz
Soumarské rašeliniště je jedním z mnoha rašelinišť, které lemují řeku Vltavu v širokém údolí zvaném Vltavský luh. Rašeliniště o rozloze 85 ha se u Soumarského Mostu vyvíjelo od sklonku…
Soumarské rašeliniště
Bobík (vrchol)
Kopec - Turistika.cz
Nad Volarskou kotlinou se vypíná zřetelná a snadno zapamatovatelná silueta 1.263 m Vysoké hory Bobík (někdy též Velký Bobík), která patří do skupiny Boubínsko-želnavské hornatiny. Od skalky pod…
Bobík (vrchol)
Teplá Vltava
Park - Turistika.cz
Nádherné pohledy z Teplé Vltavy do národního parku Šumava, kam se pěšky v první zóně nedostaneme. Na tomhle výletě nepotkáte člověka i několik hodin a šplouchání Vltavy (pravda způsobené naším…
Teplá Vltava
Milešický prales
Zajímavost - Turistika.cz
Původní lesní komplex pralesního vzhledu na východním svahu Boubína nedaleko památníčku Křížová smrč měl původně rozlohu 19 ha. Postupně byl zmenšován až na dnešních asi 10 ha. Jedná se o porost se…
Milešický prales
Velká Niva
Rezervace - Turistika.cz
Rozsáhlé údolní rašeliniště se rozprostírá v prostoru mezi Volary a Lenorou na hranici Národního parku Šumava. Jedná se o národní přírodní rezervaci, ve které je chráněn původní rostlinný kryt, v…
Velká Niva
Turistické rozcestí Volary - náměstí
Rozcestí - Turistika.cz
Turistické rozcestí leží přímo na křižovatce volarského náměstí v blízkosti kostela. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená S směrem - Bobík, Boubín, Srní vrch, Pravětín, Vimperk …
Turistické rozcestí Volary - náměstí
Turistické rozcestí Cudrovice
Rozcestí - Turistika.cz
Turistické rozcestí vyznačuje směry těchto značených tras: modrá SZsměrem - Hrad Hus, Křišťanovický rybník, Albrechtovice, Libínské sedlo, Libín, Sedýlko, Chroboly modrá JZ směrem - U Cudrovic…
Turistické rozcestí Cudrovice
Turistické rozcestí U Cudrovic
Rozcestí - Turistika.cz
Turistické rozcestí vyznačuje směry těchto značených tras: modrá SV směrem - Cudrovice, Hrad Hus, Křišťanovický rybník, Albrechtovice, Libínské sedlo, Libín, Sedýlko, Chroboly modrá JZ směrem -…
Turistické rozcestí U Cudrovic
Půjčovna kol Českých drah - Volary
Půjčovna kol - Turistika.cz
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními koly s odborně prováděným servisem. Ve vybraných půjčovnách kol jsou k dispozici také elektrokola, dětská kola, koloběžky a dětské cyklosedačky. …
Půjčovna kol Českých drah - Volary
Turistická známka č. 1533 - Soumarský Most
Doprava - Turistika.cz
Soumarský Most ležel na trase Zlaté stezky a právě v těchto místech se karavany se soumary brodily přes řeku. Brod byl později nahrazen dřevěným mostem. Soumarský Most je známé vodácké tábořiště a…
Turistická známka č. 1533 - Soumarský Most
Památník škodám po orkánu Kyrill
Památník - Turistika.cz
Součástí stezky na Knížecí stolec je i památník poděkování všem,kteří se podíleli na likvidaci škod po orkánu Kyrill,který ničivou silou způsobil obrovské škody v lednu roku 2007.Je předposlední…
Památník škodám po orkánu Kyrill
Turistická známka č. 1032 - Volary
Doprava - Turistika.cz
Historické šumavské město na Zlaté stezce. Vlivem tyrolských osadníků se zde vyvinul "volarský dům", příbuzný alpských horských usedlostí.
Turistická známka č. 1032 - Volary
Webkamera - Volary
WebKamera - Turistika.cz
Webkamera na připojeném odkazu nás seznamuje s panoramatem města Volary s dominující věží kostela. Kamera, viz: http://www.pocasi-volary.cz/